Kwaliteit en garantie

Verzekerd van kwaliteit

Bigline staat garant voor degelijke, kwalitatieve producten. Daarom kan je van ons verwachten dat we al je producten in topconditie afleveren. Mocht je spiksplinternieuwe aankoop onverhoopt toch beschadigd aankomen, dan gaan we dat natuurlijk voor je oplossen. Elk product in onze winkel en webshop heeft twee jaar lang garantie op fabrieksfouten. Deze garantie van twee jaar doet geen afbreuk aan de wettelijke rechten aangaande garantie en conformiteit. Hieronder lees je alles over de garantie van je product(en).

Duur van de garantie

Voor alle producten van Bigline geldt de wettelijke garantie van twee jaar. Dat betekent dat je recht hebt op een goed product. Je moet het product een bepaalde tijd op een normale manier kunnen gebruiken. Het product moet datgene zijn of doen wat je er in alle redelijkheid van mag verwachten. Mocht je toch een defect product ontvangen, dan kan je rekenen op een goede oplossing. Bij Bigline krijg je naast de wettelijke garantie twee jaar garantie op fabrieks- en constructiefouten. Bigline volgt hierbij de garantievoorwaarden van de fabrikant.

Recht op reparatie

Heb je een defect product ontvangen? Dan kan je het product binnen 14 dagen aan ons retourneren. Bij problemen met het product na 14 dagen wordt je product binnen de garantietermijn van twee jaar kosteloos gerepareerd. Indien er geen reparatie mogelijk is, wordt je product vervangen.

Recht op ontbinding

Je kunt na 14 dagen bedenktijd het product alleen terugsturen als het product eerst is gerepareerd en daarna is vervangen door een nieuw of ander product. Als het product hierna nog niet voldoet aan de eisen die je in redelijkheid van het product mag verwachten, dan heb je er recht op om het product terug te sturen binnen de garantietermijn van twee jaar en je geld terug te krijgen.

Bewijslast consument

Bij een defect na 14 dagen na levering ben je verplicht om daar zo snel mogelijk een melding van te maken. Bovendien ben je verplicht om de reden te geven van het defect en om foto’s aan te leveren van het product. De schade die is ontstaan aan het product mag niet het gevolg zijn van onjuist of onzorgvuldig gebruik. Ook mag het geen val-, stoot-, klimaat- of waterschade betreffen.

Retourneren

Voor alle producten heb je een bedenktijd van 14 dagen. Geef binnen deze 14 dagen de reden voor het retourneren schriftelijk aan ons door via klantenservice@bigline.nl. Pak het product goed in voordat je het naar ons terugstuurt. Houd er rekening mee dat de kosten voor het retourneren voor jouw eigen rekening zijn. In het geval dat het product niet met de gewone post kan worden verzonden, zijn deze extra kosten ook voor jouw rekening. Op de onze Ruilen en retourneren pagina lees je alles over het retourneren van je product.

Ruilen en retourneren